Het onderhoud is verplicht dus klanten zullen moeten blijven betalen zolang we ons werk op deze manier blijven doen. Dat is precies het verdienmodel van menig service of onderhoudsbedrijf. Het personeel wordt ervan betaald en het bedrijf vaart er wel bij.
Maar als we nou eens minder geld gaan vragen voor het onderhoud en onze diensten nog beter leveren? Ik hoor u denken, “Dat is onmogelijk. Hoge kosten vergen hoge opbrengsten”. Dat is waar, maar als we nou eens op die kosten kunnen besparen?
Als installatie, service of onderhoudsbedrijf zit je niet te wachten dat klanten je minder gaan betalen door een slimme besparing, tenzij je die besparing zelf ook hebt. Het is tenslotte het jaar 2022.
Innovatie is van deze tijd. Als we de techniek niet omarmen, haalt het ons in! Laten we daarom de techniek voor ons laten werken.
Hoe dan?
Er zijn al leveranciers van brandmeldsystemen die zelf een applicatie hebben ontwikkeld om de installatie op afstand uit te lezen. Interessant, maar hoe interessant is het als je één applicatie hebt die alle verschillende brandmeldinstallaties van uw klanten, dus merkonafhankelijk, op afstand in de gaten houdt, direct meldingen stuurt naar de juiste persoon, storingen en wijzigingen direct doorstuurt naar het logboek en zelfs opdrachten stuurt naar de installatie via een virtueel schakelbord. Je bespaart dus op manuren en reistijd en dat werkt een stuk efficiënter.
Wij vertellen u er graag meer over. Ontmoet ons op het FireSafety &Security Event 2023 op stand B.21 of kijk vast op www.osidevice.com.