Gerelateerd nieuws

Nieuwe NRP-partner 54events brengt mensen bij elkaar en bouwt bruggen tussen organisaties

Afgelopen jaar trad 54events toe tot het netwerk van NRP. Geen onbekende in de sector, want deze partij organiseert jaarlijks tal van vakbeurzen en andere evenementen waarin thema’s als verduurzaming en energietransitie centraal staan. De eerstvolgende zijn de vakbeurs Monument en de vakbeurs Renovatie op 17, 18 en 19 mei 2022 in de Brabanthallen, Den Bosch. We spraken directeur Fedde van der Woude over de organisatie, zijn rol bij 54events en de kansen die hij ziet in betere samenwerkingen tussen verschillende partijen.

Organiseer beurzen gericht op thema 

Voor 54events was Fedde 14 jaar werkzaam bij de Jaarbeurs. Daar heeft veel ervaring opgedaan over de organisatie van grote beurzen. Kenmerkend zijn de honderden exposanten, tienduizenden bezoekers en grote stands. Fedde signaleerde dat bij dit soort grootschalige beurzen het voor de bezoekers een opgave kan zijn om relevante informatie te verzamelen en voor exposanten soms lastiger om juist die bezoekers te spreken die interesse hebben in hun product of oplossing. Dat wilde hij bij 54events anders doen. “Wat 54events onderscheidend maakt is dat wij onze beurzen gericht op thema organiseren. Op al onze platforms weet je zeker dat zowel bezoekers als exposanten iets met het thema, bijvoorbeeld renovatie, hebben. Er is dan een hele directe match: je gaat niet naar de renovatiebeurs als je niet bezig bent met renovatie. Naast gerichte concepten proberen we het zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de geïnteresseerde bezoeker om tijd uit te trekken voor een bezoek. Dat doen we door meerdere thema’s die voor onze bezoekers raakvlakken kennen te combineren. De vakbeurs Monument en de vakbeurs Renovatie zijn twee aparte beurzen, maar liggen letterlijk naast elkaar en vinden plaats op dezelfde dagen.

Meer dan de traditionele informatiestands 

Naast gerichte conceptontwikkeling steekt 54events ook veel effort in kennisdeling. Bijvoorbeeld tijdens de vakbeurs Renovatie en de vakbeurs Monument zijn diverse podia waar zowel praktijkcasussen toegelicht worden, als meer inspiratie georiënteerde onderdelen zoals debatten en koplopers die hun visie delen. Fedde: “Ruim de helft van de bezoekers bezoekt één of meer onderdelen van het inhoudelijke programma. Terwijl traditioneel gezien je op veel beurzen toch vaak standjes langs loopt en daar je informatie ophaalt. Met 54events streven we er juist naar om mee te gaan met de ontwikkelingen uit de branche. De komende jaren gaan wij bijvoorbeeld meer gaan aandacht geven aan het thema transformatie. Een belangrijk instrument om de huidige woningnood te balanceren met miljoenen vierkante meters leegstaande gebouwen. 

Bruggen bouwen tussen organisaties  

NRP en 54events houden zich met dezelfde thema’s en markten bezig. Er is dan ook veel overlap tussen NRP-partners en het netwerk van 54events. “Je ziet regelmatig NRP-partners spreken op de beurzen en evenementen die wij organiseren en het zou mooi zijn om daarin nog actiever te gaan samenwerken. De kern van onze business is mensen bij elkaar brengen. En om dat te doen begin je bij het bruggen bouwen tussen organisaties.” 

Fedde ziet ook veel overlap in thema’s bij NRP. “Neem bijvoorbeeld de Gulden Feniks. Die bestaat uit drie prijzen: renovatie, monumentaal en transformatie. Die eerste twee zijn al goed vertegenwoordigd op onze beurzen en inhoudelijk programma. Met transformatie willen we dus graag verder aan de slag.”

De online mogelijkheden sinds corona 

Voor een organisatie die gebouwd is op het organiseren van grote beurzen en evenementen waren de afgelopen jaren zwaar. Maar de coronatijd heeft ook mooie dingen teweeg gebracht. Vanuit onze eigen studio draait de organisatie nu ook volwaardige online producties, heeft het een jaarboek uitgeven en is zij gestart met een opleiding. “We hebben tijd en kennis geïnvesteerd in het maken van webinars en online talkshows en dat blijven we ook zeker doen,” legt Fedde uit. “Ik zie dat niet als verloren tijd, maar juist de tijd waarin we als organisatie dingen hebben kunnen leren en mogelijkheden hebben kunnen ontwikkelen die we waarschijnlijk nooit zouden hebben gedaan als er geen corona was

Blijf op de hoogte
Scroll naar boven